Khamis, 3 November 2011

semusim yang pantas

hyepp, ini kisah kita(saya)
ermm pendahluan: Jangan marah jika saya merepek dalam blogger nie ok.


 montel dan kiut itulah saya, cita-cita menjadi guru dlam jurusan kimpalan. sedang belajar  disalah sebuah sekolah vokasional di sabah tahun terakir sekolahnya (2011)SPM. mottonya seseorang yang kuat itu tidak perlulah dikenali kekuatannya tetapi dia akan meledakan kekuatannya bila perlu sahaja.


 kisah bermula bila saya mulai berpindah Ting4 ke sekolah SMV. pada awalnya rasa sedih sekali bila meninggalkan sahabat dan memulakan sesuatu yang baru. agak kekok sedikit bila berhadapan dengan teman baharu, guru, dan MESIN KIMPALAN dan BESI-BESInya haha. tetapi semakin lama semakin serasi, cuma maklumlah jika ada yang sering menganggu juga yang iri hati juga minta perhatian membuatkan kita Sangal(muak).


 Meski begitu, sebab adanya teman disisi juga senior yang sering membantu memberikan sokong bertui-tubi rasa diri semakin kuat, sedar tidk sedar masa berlalu begitu pantas sekarang tibalah kita dan kawan-kawan menjadi seniorita hehe tidaklah senior didalam sekolah itu. akibat terlalu memberi muka sangat kepada junior rasa diri yang montel ini dipijak2 rasa hilang keyakinan. tetapi patutkah ku biarkan sahaja ianya berlalu begitu?.


 Seperti yang kita kata kita menjadi senior disekolah jadi ini adalah tahun teakhir kita sekolah dan menduduki SPM, aku kini walaupun ditinggalkan senior yang lepas tapi kini ku mempunyyai kawan yang sama seangkatan dengan aku seperti maha dan wal mereka nie pra matang sama sepertiku kami akan balik bersama-sama pulang dari sekolah, tidak kira dimana hubungan kekeluargaan antara kami terjalin mesra.


 semakin menghampiri peperiksaan besar semakin kuat usaha kami untuk belajar tetapi semakin kuat jugalah kata hati kami berkata k-box(kotak kecil untuk karaoke), bersama dengan seorang teman yang agak rapat dari sekolah dulu yang aku sisikan iaitu seorang perawan AdJeng nama dia agak peramah dan suka ketawa bersama mungkin inilah kenangan sweet17 yang tidak akan aku lupakan.


 makin juga hari besar ini mendekati, tidak kita mengerti apa yang nak jadi dengan diri sendiri perasaan yang dulunya PENYABAR hilang asyik mok mengamuk saja. Dan terlintas dihati ini nak belasah mereka tetapi ibu bapa mereka sendiri tak belasah mereka ini aku pula yang tiada hak langsung untk membelasah mereka.


  bha mungkin juga sifat aku sedikit lemah nie mereka asyik mengata tetapi apa kita mok peduli kat orang yang penting apa mereka kata tentang diri ini adalah salah, yang hanya mengetahui kita sendiri dan Allah sahaja mengetahui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan