Isnin, 19 Disember 2011

Menunggu waktu terhenti!!!

 As-salam 

  Pagi yang amat dingin dan membekukan apa yang berada di sekeliling, Deringan jam lonceng membangkitkan diri yang malas untuk menghadapi PEPERIKSAAN SPM hari yang terakhir,  air yang sejuk terasa seperti berada disebuah negara yang beriklim sejuk, kedinginan air pada pagi itu amat sejuk mandi oleh kerana terpaksa  menghilangkan kesan mengukir peta yang di atas bantal juga pipi yang terjadi akibat gua yang mengalirkan air tidak henti-henti sewaktu tidur tadi.

  waktu melewati, masa menduduki hampir tiba waktu pagi itu serba tidak kena dan tidak menjadi, nasib baiklah semasa menduduki perperiksaan pengawas yang menjaga dapat mengurangkan tegangan pada muka dan wajah kerana dia agak periang sedikit orangny jika dilihat melalui perwatakkan beliau. Pabila kertas diedarkan mula rasa sesuatu yang bergelojak perasaan yakin tiba-tiba melunas kebuntuan dijiwa tetapi dalam perjalanan waktu peperiksaan perut memulas tidak ada henti seolah-olah memarahi aku tetapi waktu kini hampir tamat aku menghadapi kesukaran waktu itu peluh mencurah membasahi baju tiba-tiba (pruppp...pp)aku rasa waktu kini tidak dapat ku atasi aku terlepas. tidak semana aku merasakan seseorang cuba membangunkan aku rupanya pengawas ingin mengutip kertas tapi aku tersipu malu, rupanya itu mimpi sahaja yang aku terlepas....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan